Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bo’s eerste indoor kweek

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Bedankt alvast voor jullie reacties. We hopen dat er nog wat gaat groeien uit de zijvertakkingen die zich nu in de nodes van alle bladeren vormen.

Comment

Zonet de 4 dames overgepot in de 18L potten en de tent in gezet onder de 600W HPS lamp. Deze lamp nog wel even op de hoogste stand gezet omdat ik niet kan dimmen. Zal de komnde dagen de afstand gaan verminderen tussen lamp en planten, totdat ik op ongeveer 60cm zit. Nog wat extra organische voeding gegeven en hoop dat ik genoeg water heb toegevoegd voor de eerste keer.
      Verlichting staat weer 18/6. Vraag voor nu is: wanneer kan ik overschakelen naar 12/12 om in het bloeischema te komen?
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 4 photos.

Comment

Als ik afga op de foto's zou ik toch nog enkele weken voorgroeien en toppen.
        ​​​​​Zo gaan die 4 planten je meter mooi vullen.

Doe dat maar onder die 600 watt want ze hebben precies licht te kort gehad in de groei. Die nodes zijn te ver van mekaar verwijderd naar mijn persoonlijke voorkeur. In groei hou je die best kort op elkaar. Eens op 12 12 rekt die stam toch uit en spurten de zijscheuten naar het licht om ook nog eens vertakkingen aan te maken.

Comment

• Bokweekt
          Bokweekt commented
          Editing a comment
          Oke Organisch, gaan we doen. Zal zo af en toe een foto plaatsen voor de beoordeling van jullie voor het juiste moment om over te schakelen naar bloei.

Yep, paar weekjes zo laten op 18/6
        Een hulpmiddeltje is: Als de bladeren de hele pot bedekken kun je over op 12/12
        Ik weet niet hoe hoog je de lamp hebt, maar meer dan 80cm zou ik niet gaan, dan blijven ze strekken.
        Dat moet nu wel stoppen met de hps erboven.

Geen voeding geven.
        Je hebt ze net in verse grond gezet, daar zit voor een week of twee genoeg in.

Nogmaals het verzoek om niet te dubbelposten. (meerdere berichten achter elkaar posten in 1 topic)
        Ook alles citeren is niet altijd nodig, als lezer zit je alles 2x te lezen, dan wordt het er niet duidelijker op in je verslag.
        Iemand antwoorden kun je ook doen met bijvoorbeeld @alias
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

• Bokweekt
          Bokweekt commented
          Editing a comment
          Oke thx QnQ. Gaan de lamp meteen verlagen naar 80cm. Helaas heb ik de voeding er al in zitten. Was gelukkig nog niet veel.
          Lamp zit nu tussen de 75/80cm. Zag dat de aarde los liet van de potranden dus heb over de 4 potten langs de randen nog 1,5L water bijgeschonken. Denk dat het de bedoeling is dat de aarde overal dezelfde vochtigheid krijgt of is water geven bij de stam en net hierom heen voldoende? Wortels zitten nu toch nog niet zo ver.

En sorry, dacht dat je met dubbelposten bedoelde hetzelfde bericht in meerdere topics. Snapte het al niet want had dat volgens mij niet gedaan. Heb nu ook de commentknop gekregen. Dat maakt het voor mij makkelijker om te reageren op iemands reactie.
          Last edited by Bokweekt; 15 March 2018, 10:19.

Vandaag maar weer eens een foto gemaakt. Naar mijn idee groeit het lekker, maar zou hier graag een terugkoppeling van jullie willen hebben. Lamp hangt ongeveer 70cm van de planten af. Heb nog 5 30W led platen liggen die ik bij het voorgroeien heb gebruikt. Deze wil ik aan 2 kanten in de tent zetten om de zijkant bij te lichten. Eens kijken of dit uit gaat maken in het groeistadium. Verder staat het filter bij en deze draait langzaam mee. Geur valt nog mee maar doe dit meer voor de verse lucht instroom. 2x per dag gaat de tent open om water bij te voegen, en even te kluchten. Per keer 1,5L water toegevoegd. Per dag dus 3 Liter. Vind het zelf wel veel maar grond voelt droog aan ondanks dat de twee vochtmeters aan geven dat de aarde vochtig is.
        This gallery has 1 photos.

Comment

ziet er goed uit laat ze maar rustig groeien
          https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...b-led-440-watt
          KEEP ON GROWING AND SMOKING

Comment

Ik zie twee kleuren blad, komt dat door de lichtval?
            Foto zonder licht zou welkom zijn maar ziet er goed uit hoor!!

Die meter in de aarde heb ik ook gehad, is zeer onbetrouwbaar en snel stuk.
            Voor de rest hoop ik dat het nu goed gaat met je kweekje!!
            Last edited by Ipie; 20 March 2018, 08:49.

Comment

• Bokweekt
              Bokweekt commented
              Editing a comment
              Inderdaad de twee kleuren blad op de foto was mij nog niet opgevallen. Gelukkig is dit in het echt niet zo.

Metertjes hou ik idd als indicatie maar aan lijkt mij wel dat als hij vochtig aangeeft het dit ook wel zo is.

3 Liter water per dag vind ik ook wat veel.
            Nou moet ik erbij zeggen dat ik niet met 600W hps kweek dus misschien zit ik er wel naast eh, het klimaat bepaalt ook mee hoeveel water erdoor gaat.

Die metertjes kun je wel als indicatie gebruiken zolang ze het doen, voor het precieze werk hoef je zo'n pot maar een centimeter van de vloer te tillen en je weet alles.
            In de aarde voelen is niet de beste methode. De bovenste 2-3cm grond is niet van belang.
            Als de potten erg zwaar zijn kun je rustig pauzeren met water geven tot ze een heel stuk lichter zijn.
            Vaak krijgen ze dan ook een groeispurt omdat de wortels opeens aan het werk moeten.

* eventueel kun je de grond een beetje afdekken (niet luchtdicht) als er veel vocht verdampt.
            Die verdamping is een stuk hoger zolang er geen schaduw is natuurlijk.

Last edited by QnQ; 20 March 2018, 10:05.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

• Bokweekt
              Bokweekt commented
              Editing a comment
              Vandaag al minder moeten geven. Dat afdekken lijkt mij wel wat. Het is bloedje heet onder de lampen dus dat zou kunnen schelen met bewateren. Heb vanochtend ook een bak water onder de lamp gezet om de LV omhoog te krijgen. Die zit nu op ongeveer 25%, iets te laag geloof ik.

Ik heb wel eens gelezen, dat van LED naar hps overschakelen(in dezelfde kweek uiteraard) schadelijk is voor je plant, klopt dit??

Comment

• ganjagast
              ganjagast commented
              Editing a comment
              Het kan wel wat stress opleveren tijdens de groei, in de bloei kan het stress problemen geven dus vermijd dat beter.Of je doet ze samen. Sterker nog, de combinatie van HPS en Led blijkt juist erg gunstig te zijn. Je krijgt meer trichomen/betere terpenen (door led) en dikkere trichomen (door HPS)

• Bokweekt
              Bokweekt commented
              Editing a comment

Zonet de nieuwe setup gemaakt. Buitenom de 600W HPS lamp staan er aan 2 zijdes nu ook de 30W led platen. De plant die het kleinst was heb ik in de achterste hoek gezet en nu maar kijken of we verschil gaan zien.

Heb tevens in iedere pot een waterbol gezet om ervoor te zorgen dat de planten niet geheel uit kunnen drogen. Na een dag zie ik inderdaad dat er water uit weggetrokken wordt maar betwijfel of deze hoeveelheid voldoende is. (Misschien gaan we meerdere bollen per pot zetten).

Van de week gaan we nog even de bodem afdekken met plastic om ervoor te zorgen dat de grond minder snel uitdroogd. Tevens is er een waterbak geplaatst voor de LV omhoog te brengen. Temperatuur zit rond de 29 graden en de LV op 26%.

tevens denk ik om de bovenste takken van de grootste dame iets naar beneden te halen zodat we een gelijkere hoogte krijgen met de andere.

Comment

• Organisch
              Organisch commented
              Editing a comment
              Goed bezig Bo! Persoonlijk zou ik geen plastiek maar hydrokorrels nemen om uitdroging tegen te gaan. Dan kan er meer lucht bij.

Die waterbollen vind ik maar iets raar hoor. Ik geef gewoon water. Gewoon zien dat je grond niet volledig uitdroogt maar klammig blijft. Niet sponsig. Bij volledige uitdroging ga je dat bodemleven stagneren en ontwricht je veel.
              Die hyrdokorrels zullen ervoor zorgen dat je bovenkant ook minder snel uitdroogt.

• Bokweekt
              Bokweekt commented
              Editing a comment
              Bedankt Organisch. De hydrokorrels is inderdaad ook een oplossing. Zal eens een zakje gaan kopen.

De waterbollen blijken wel te werken. Doordat ik in de startfase nog geen verlchting gebruikte heb ik veel strek gekregen. Heb de dames hierdoor dieper geplant. De bovenlaag voelde zo droog aan de eerste paar cm dat ik per dag 1L water aan het toevoegen was. Naar mijn idee ook veel te veel. Met de waterbollen geef ik nu dieper water, daar waar de wortels zitten. Met de bollen in de grond en de planten in dit stadium hoop ik dat ik binnenkort het weekend kan overbruggen dat ik weg ben. Natuurlijk ook een mooie bijkomstigheid.

Nog even een vraagje. Planten zijn dieper in de aarde gezet. Gaan de wortels ook omhoog? Aarde is namelijk een stuk ingeklonken en vraag mij af of het beter is om de plant eruit te halen en nieuwe aarde op de bodem te doen of gewoon bovenop toevoegen als de wortels ook omhoog gaan.

Comment

Lekker bezig hier zo met het onkruid. Jammer dat er een dame bijna knakte maar dat is zo te zien weer helemaal goed gekomen. En het zou zelfs best eens kunnen dat deze je nu n het meeste zal opleveren, dus het mag de pret niet bederven . Heb zelf bij mijn huidige run ook tot twee keer toe scheuten geknakt (shit happens)
              Een lage LV is juist perfect, tijdens de bloei dan. Tijdens de groei mag het wel wat hoger zijn is mij opgevallen.. Gezien de ruimte die je hebt zou ik ze nog wat langer laten door groeien e/o zoals je zelf aangeeft, even wachten tot de plant wijder is dan de pot. Je kan trouwens altijd zelf beslissen wanneer je over wilt gaan naar 12/12, zelfs direct na het ontkiemen kan het ook.
              Ad usum proprium!

Comment

Comment

Update

Weer een week verder. Na een weekend weg te zijn geweest heeft 1 dame een tekort aan water gekregen. (Linksachter op de foto) Verwachting is dat dat gaat bijtrekken. Zie ook een enkel geel blad komen en wat verkleurde bladeren. Hopelijk gaat dat niet doorzetten. Zonet ook nog in iedere pot 10ml biologische voeding gegeven. Planten staan nu 1 week op boeischema en nu maar wachten op knopvormig.

Comment

Ja die verkleuring gaat waarschijnlijk doorzetten.
                    Aan het einde van de bloei zie ik daar geen probleem in. Als de bloei nog deftig moet beginnen zou ik daar wel bijsturen.

Een geel blad wil niet altijd zeggen dat het om een stikstoftekort gaat. Soms is er wel stikstof maar kan de plant het door factoren niet opnemen. Enfin, dat is dan wel een stikstoftekort als dat door bijvoorbeeld door de koude of zuurstofgebrek komt. Maar bijvoeden zal dan niet helpen.

Succes ermee

Comment

Bezig...
                    X